close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל האפשרויות של במות הרמה

מערכת שורשיט אדר א, תשעט24/02/2019

במת הרמה היא פתרון הנדסי אפקטיבי להפליא שמאפשר ביצוע עבודות בגובה. הכוונה היא לאותו משטח מוקף במעין גדר שעליו עומד העובד והוא מועלה לגובה משמעותי באמצעות מנוף טלסקופי או בדרך אחרת

תגיות:
השימושים הנפוצים בבמות ההרמה (שנקראות גם בימות מתרוממות ניידות) הם תיקון חוטי חשמל על-ידי עובדי חברת החשמל, כשמתקינים קונסטרוקציות גבוהות, כשמחליפים כרזה על שלט פרסום גבוה, במחסנים, באתרי בנייה וישנם כמובן עוד שורה ארוכה של מצבים שבהם הבמה המתרוממת היא הכרחית.

המאפיינים העיקריים של במות ההרמה
לבמות הניידות שמתרוממות לגובה רב 3 מאפיינים מהותיים:
ראשית, הן נושאות משקל מוגבל, במרבית המקרים לא יותר מ-1,000 ק"ג. שנית, הן ניידות כך שניתן לבצע בעזרתן עבודות שונות בכל מקום כמעט, ושלישית, הן מגיעות לגובה רב – השיא
הנוכחי בתחום הוא 56.4 מ'!

הסוגים השונים של במות הרמה
הבחנה נוספת בין כל הדגמים הקיימים של במות הרמה היא בהתאם למנגנון שמניף אותן כלפי מעלה. האפשרויות הרווחות ביותר הן במות מספריים, במות אנכיות, זרוע טלסקופית ומעמיס טלסקופי.

בתוך כל קטגוריה ישנן תת קטגוריות כשלמשל לגבי במות הרמה זרוע טלסקופית ישנה ההבחנה בין זרוע מפרקית וזרוע ישרה. במות בקבוצה זו מופעלות על-ידי שלט שממוקם על הבמה עצמה.

בבמות המספריים – שמנגנון ההרמה שלהן נראה כמו X וליתר דיוק כמו מספר X-ים שמניפים את הבמה הניידת עד לגובה הרצוי – ישנה יכולת לנסוע גם כשהבמה בגובה המקסימלי. הבמות האנכיות מגיעות עם הנעה חשמלית עצמית.

מהם הפרמטרים לבחירת במת הרמה?
ישנם 4 פרמטרים עיקריים לבחירת במת הרמה: כושר העמסה, גובה העבודה, הספק המנוע וגודל הבמה.
כושר ההעמסה נמדד בקילוגרמים וכאמור במרבית המקרים הוא לא יותר מטון. ישנם דגמים של במות מתרוממות ניידות עם כושר העמסה של כ-200-250 ק"ג, ישנן במות שמסוגלות להעמיס 500-700 ק"ג וישנן גם במות שיכולות לשאת כ-1,000 ק"ג – הבחירה היא בהתאם לפריטים שאותם רוצים להניף לגובה באמצעות הבמה.

הפרמטר השני לבחירת במות הרמה הוא כאמור גובה העבודה. גם לגבי פרמטר זה יש מנעד בחירה נרחב – מ-5-6 מ' ועד 40 מ' (השיא כאמור גבוה אף יותר!)

גודל הבמה תלוי גם הוא בצרכים הספציפיים של כל עסק. בדרך כלל הרוחב הוא בין 70 ס"מ ל-1.4 מ' והאורך הוא בין מטר אחד לשני מטר. הספק המנוע קובע את טווח היכולות של הכלי ועוד בחירה לגבי המנוע היא בין מנוע דיזל למנוע חשמלי.

בטיחות
באופן טבעי חשוב מאוד לבחור במות הרמה של יצרנים מוכרים כך שתוכלו לדעת בוודאות שהן מספקות רמת בטיחות מרבית. עוד דגש קריטי לגבי הבטיחות בעבודה עם במת הרמה הוא הגורם האנושי – נדרשת הכשרה מתאימה של העובדים ו-וידוא שננקטים כל האמצעי הזהירות לפני כל שימוש בכלי שמגיע לגבהים משמעותיים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה